14 листопада професійна громадськість відзначає міжнародний День логопеда. Цього дня заведено говорити щирі слова тим, чия кропітка щоденна праця допомагає багатьом людям, а особливо дітям, почати говорити правильно, грамотно писати та відчувати впевнено себе в суспільстві.
Багато хто вважає, що вчитель-логопед виправляє тільки неправильну вимову звуків. Насправді, корекція звуковимови - це тільки верхівка айсберга. Ми працюємо зі всіма порушеннями мови: її відсутністю, загальним недорозвиненням мовлення; мовними відхиленнями внаслідок патології центральної нервової системи, порушеннями голосу, темпу і тембру мови. На жаль, не тільки батьки, а й фахівці в інших галузях медицини й педагогіки про це недостатньо обізнані та недооцінюють можливість своєчасної логопедичної допомоги.
Рання діагностика - запорука успішних логопедичних занять. Кожна дитина, починаючи з 3 років, повинна бути оглянута логопедом. Сьогодні практика вказує на бажаність огляду логопедом дітей з 1 року. Батьки, які вчасно звернулися зі своєю дитиною до вчителя-логопеда, можуть на практиці спостерігати позитивний ефект від корекційних занять.
Але зустрічаються батьки, які звертаються до фахівця, коли до навчання в школі залишається 3 - 4 місяці. У цих випадках корекційні заняття не допоможуть досягти мовної норми.
Трапляється розмовляти з дітьми 4-5 років, які називають без помилок столиці світу, зодіакальні сузір'я, але плутають основні кольори, не знають, що кішка - це домашня тварина.
Ми закликаємо батьків не перевантажувати дітей в період розвитку мови засвоєнням тяжкої й малозрозумілої інформації, а формувати мовленнєві вміння відповідно віковій нормі.
За данням статистики, число мовних порушень зростає з кожним роком.
Корекція мови - шлях тривалий, що вимагає величезного терпіння, дисципліни з боку самої дитини, її батьків і близьких. Але тільки цей важкий шлях може привести до гарних результатів й успішного навчання у школі. А за результатами завжди стоять конкретні люди - вчителі-логопеди. |