8:33 AM Воркшоп в інклюзивно-ресурсному центрі | |
З січня 2019 року в інклюзивно-ресурсному центрі почала роботу Школа «Бути батьками». Основною метою Школи є залучення батьків в освітній процес; співпраця фахівців ІРЦ, педагогічних працівників та батьківської спільноти. 10 квітня 2019 року на базі КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Приморської районної ради в рамках роботи районної Школи «Бути батьками» для педагогічних працівників району та батьків відбувся воркшоп «Інклюзивний освітній простір: психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти» за участю викладачів кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету. Відкрила семінар начальник відділу освіти Приморської райдержадміністрації Г.В.Карнаух. За словами Ганни Володимирівни у Приморському районі завжди приділялась значна увага роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. В чотирьох школах функціонують інклюзивні класи. Саме інклюзивна система освіти дає дитині з особливими потребами можливість розвиватися, адаптуватися до суспільства. Подальша робота воркшопу проводилась в педагогічних майстернях. Педагоги району розширили та поглибили фахову компетентність з таких питань: психолого-педагогічний супровід і надання педагогічної підтримки дітям з особливими освітніми потребами; особливості роботи з гіперактивними дітьми; складання індивідуальної програми розвитку. Для досягнення мети заходу, а саме - підвищення рівня інклюзивної компетентності учасників заходу, доцентом кафедри прикладної психології та логопедії О.В.Старинською, викладачами Т.С.Сущинською, Н.В.Кедою було створено умови для активної взаємодії, обміну досвідом роботи в межах проблематики локацій. Значних успіхів у питанні щодо впровадження інклюзивної освіти можна досягнути лише за активної участі в цьому процесі сім’ї. Кожна родина, в якій виховуються діти з порушеннями розвитку стикається з труднощами, про які широкій публіці відомо не так вже й багато та відчуває хронічний стрес. Тому, з метою психологічної підтримки батьків дітей з особливими потребами доцентом кафедри прикладної психології та логопедії О.В.Сербовою було проведено тренінг «Психологічна підтримка особистості в ході її наснаження (мобілізація ресурсів)». Разом з науковцями в локаціях працювали керівники закладів освіти, методисти, вчителі, практичні психологи, батьки. Вдале поєднання науково-теоретичної і практичної частини заходу, високе педагогічне та психологічне підґрунтя сприяли підвищенню рівня інклюзивної компетентності учасників заходу. Під час взаємодії учасників заходу було зроблено головний висновок: інклюзивна освіта - перший крок до визнання ціннісної значимості і поваги до особистості кожної дитини, прийняття її індивідуальності й неповторності, забезпечення її подальшого повноцінного та гідного життя в суспільстві. Якість освітнього процесу значною мірою визначається тим, наскільки враховуються і реалізуються потенційні можливості навчання та розвитку кожної дитини, її індивідуальні особливості. Якими б не були фізичні, інтелектуальні чи сенсорні порушення, поряд із ними в дитини завжди є і резерви для розвитку, використання яких може суттєво поліпшити якість її життя. Всі люди народжуються рівними і водночас різними, і кожна людина є особливою. Рівність полягає не в тому, щоб до всіх ставитися однаково, а в тому, щоб до кожного ставитися особливо. Всі учасники ВОРКШОПУ отримали сертифікати і дуже вдячні викладачам – науковцям Бердянського державного педагогічного університету за цікавий і корисний захід.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |